پر ارزش ترین برندهای دنیا

بازاریابی و راهکارها در جهت ارتقا , به همراه جزوات و مطالب مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

این آمار متعلق به سال ۲۰۰۸ است. همین ابتدا اشاره کنیم که ۵ برند از این ۱۰ برند متعلق به شرکت های فعال در حوزه IT و ICT است که این خود نشان از گردش مالی بالای این صنعت دارد.

۱ – CocaCola : این برند متعلق به شرکت معروف سازنده نوشیدنی های گازدار در آمریکا است. ارزش این برند ۶۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون دلار تخمین زده می شود.

۲ – IBM : این شرکت تحت عنوان غول آبی هم در بازارهای بورس شناخته می شود. IBM که جزو اولین شرکت های تولید کننده سخت افزار و نرم افزار های کامپیوتری است ، از ارزش برند ۵۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار برخوردار است.


۳ – Microsft : برند سوم این لیست متعلق به غول نرم افزار جهان است که سیستم عامل ویندوز آن تمام دنیا را فرا گرفته است. این برند از ارزش ۵۹ میلیارد و ۷ میلیون دلار برخوردار است.

۴ – GE : این برند شاید برای ایرانی ها ناشناخته باشد ، ولی در دنیا بسیار معروف است. این شرکت در تولید کالاهای مصرفی مختلف سهم زیادی را در دنیا به خود اختصاص داده است و در زمینه تکنولوژی های پاک نیز حرف زیادی برای گفتن دارد. ارزش این برند ۵۳ میلیارد و ۸۶ میلیون دلار تخمین زده می شود.

۵ – Nokia : شاید یکی از شناخته شده ترین برندها در داخل کشور ما همین برند باشد. بیشتر افراد این شرکت را تنها سازنده گوشی های تلفن همراه قلمداد می کنند. در حالیکه  نوکیا در ساخت تجهیزات مخابراتی نیز بازار خوبی را در اختیار دارد. ارزش برند این شرکت ۳۵ میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار است.

۶ – TOYOTA : این برند جزو شناخته شده ترین برندها در بازار اتومبیل است. ارزش برند این شرکت صاحب نام ۳۴ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۷ – INTEL : کمتری کسی است که نداند این شرکت بزرگترین سازنده چیپ و پردازنده در دنیاست. همانطور که سیستم عامل مایکروسافت تمام دنیا را تسخیر کرده ، پردازنده های اینتل هم توانسته بیشترین سهم بازار دنیا را مال خود کند. ارزش برند این غول پردازنده ساز ۳۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار تخمین زده می شود.

۸ – McDonald’s : این شرکت بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده همبرگر و سایر غذاهای گوشتی در دنیا است. کمتر کشوری در دنیا یافت می شود که در آن مک دونالد شعبه ای نداشته باشد. ارزش برند این شرکت به ۳۱ میلیارد و ۴۹ میلیون دلار می رسد.

۹ – Disney : همه ما در کودکی انیمیشن های ساخت این شرکت را بارها دیده ایم. جالب است بدانید که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فیلم سازی هالیوود است. ارزش برند این شرکت ۲۹ میلیارد و ۲۵۱ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۱۰ – Google : زمانی به این شرکت لقب سلطان جستجو را داده بودند. ولی اکنون باید آن را سلطان تبلیغات اینترنتی نیز نامید. این شرکت از ارزش برند ۲۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون دلار برخوردار است. نکته جالب توجه در مورد این برند این است که رشد ارزش آن نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد بوده که به عنوان بیشترین رشد ارزش برند در بازار شناخته می شود.

 

منبع : موبنا




:: برچسب‌ها: برند , Brand Value , Microsft , GE , Nokia , TOYOTA , INTEL , Google , McDonald’s , Disney , IBM , CocaCola ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
ن : یونس حقیدی
ت : دو شنبه 5 دی 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
رحمتی در تاریخ : 1390/11/4/2 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی